ESTA Europe i OSPTN zaniepokojone „awariami” związanymi z AdBlue

Podczas naszego kwietniowego spotkania z producentami żurawi samojezdnych oraz ciągników siodłowych, poruszyliśmy temat usterek związanych z AdBlue, ponieważ firmy transportowe i firmy wynajmujące dźwigi, w całej Europie zgłaszają rosnące problemy ze stosowaniem AdBlue. Niektóre firmy wręcz twierdzą, że prawie jedna trzecia wszystkich awarii wydaje się mieć związek z AdBlue.

Kluczową obawą jest to, że w przypadku nieprawidłowego działania układu AdBlue – być może z powodu zbyt zimnego silnika – silnik żurawia lub ciężarówki może stracić moc lub nawet wyłączyć się, co może mieć potencjalnie niebezpieczne konsekwencje.

Raporty sugerują, że podobne problemy mogą spotkać operatorów modułów samobieżnych SPMT, co jest szczególnym problemem podczas rozładunku.

Aktualnie zbieramy niezbędne dane. Po konsultacjach z członkami Grupy Roboczej ds. Regulacji Europejskich podjęte zostaną decyzje o dalszych działaniach.

W związku z tym bardzo prosimy o przesyłanie informacji o problemach związanych ze stosowaniem AdBlue w żurawiach samojezdnych i modułach SPMT. Dla ułatwienia przygotowaliśmy formularz z pytaniami (link poniżej). Odpowiedzi (w języku angielskim) zajmą Państwu tylko kilka minut, a nam bardzo pomogą w przedstawieniu argumentów producentom silników.

Link do formularza: https://forms.gle/YpKssoRLZ3y4Chcd8

Państwa współpraca w tej sprawie jest bardzo istotna – bez niej stowarzyszenie nie ma wystarczającej wiedzy praktycznej!

Dziękujemy!

Zespół ESTA Europe i OSPTN

Udostępnij
Facebook
LinkedIn
WhatsApp