Adapter do transportu sekcji wież wypełnia ostatnią lukę w ofercie Faymonville

Komponenty elektrowni wiatrowych wymagają, w zależności od trasy, różnych rozwiązań transportowych. Czasami wystarczy „klasyczna” naczepa niskopodwoziowa lub seminiskopodwoziowa z obniżonym łożem, ale czasami wymagania są znacznie bardziej skomplikowane. Adapter wieży wiatrowej z urządzeniem do swobodnego obrotu, montowany na naczepie 4+7, wypełnia ostatnią lukę w ofercie Faymonville.

Tak imponującą kombinację stosuje się, gdy segmenty wież o ciężarze do 100 t muszą być transportowane po krętych drogach. Zestaw można skonfigurować dla ciągników siodłowych 6×4 i 8×4 lub 8×4 i 10×4. Z ciągnikiem połączony jest 4-osiowy wózek z zawieszeniem pneumatycznym – opcjonalnie z oponami 17,5” lub 22,5”. Po raz pierwszy w historii do takich misji można wykorzystać ciągniki 10×4. Różne warianty podstawowe naczepy i opcje opon sprawiają, że koncepcja ta jest niezwykle interesująca dla użytkownika.

Dwa zamontowane adaptery umożliwiają połączenie z segmentami wieży w zaciskach 3-punktowych lub 4-punktowych bez dodatkowej ramy. W wersji podstawowej adaptery są przystosowane do mocowania segmentów o średnicach wewnętrznych od 2650 mm do 5400 mm. Jeśli konieczne jest przetransportowanie segmentów o większych średnicach, dostępne jest przedłużenie do 6300 mm (to tzw. wersja XXL). Obydwa adaptery zaprojektowano z myślą o maksymalnej elastyczności, ponieważ można w nich zamontować segmenty z kołnierzem wewnętrznym, jak i zewnętrznym. Dzięki temu systemowi możliwy jest nawet transport różnych obudów (korpusów) maszyn. Skok pionowy adaptera, wynoszący 1600 mm, ułatwia pokonywanie na trasie wysokich przeszkód, takich jak ronda, bariery ochronne czy granice dróg.

Fot. Faymonville

7-osiowa naczepa z osiami ze skrętem wymuszonym wyznacza obecnie nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa drogowego. Faymonville jest jedynym dostawcą pojazdów tego typu, w których stosowane jest zawieszenie hydrauliczne. Pozwala ono na podnoszenie lub opuszczanie naczepy tylko z jednej strony, co znacznie zwiększa stabilność konwoju na krytycznych przejazdach. Układ kierowniczy składa się z 4 siłowników sterujących skrętem osi w module przednim, 4 siłowniki zastosowano również w 7-osiowym module tylnym. Mając na uwadze względy bezpieczeństwa, szerokość pojazdu ustalono na 2750 mm. Hydrauliczne i mechaniczne systemy blokujące zapobiegają niezamierzonemu opuszczeniu lub cofnięciu adaptera. Ogólna obsługa jest intuicyjna i prosta. Podczas obsługi adaptera użytkownik jest zawsze w bezpiecznym miejscu dzięki standardowym pilotom zdalnego sterowania i ma doskonały przegląd podczas załadunku i rozładunku.

Projekty energetyki wiatrowej obejmują transport segmentów wież, piast, maszynowni i łopat wirników. Dzięki rozsuwanym naczepom niskopodwoziowym, wszechstronnym wariantom naczep z obniżonym pokładem, naczepom platformowym XXL, a także naczepom modułowym do transportu ciężkich ładunków i samobieżnym modułom transportowym będącym w ofercie Grupy Faymonville, wszystkie elementy farmy wiatrowej są transportowane efektywnie pod względem czasu i kosztów. Ofertę uzupełniają specjalne urządzenia, takie jak podnośniki do transportu łopat turbin wiatrowych na końcowych etapach trasy lub wytrzymałe adaptery wieżowe o dużej nośności.

Tłumaczenie i opracowanie: Dariusz Piernikarski, redaktor naczelny miesięcznika „Samochody Specjalne”

Udostępnij
Facebook
LinkedIn
WhatsApp