Na początku lutego br. firma Renault Polska podsumowała 2023 r. i przedstawiła plany na rok bieżący. Łącznie w 2023 r. Renault sprzedało 31 653 samochody. Dało to marce piątą pozycję na rynku pod względem sprzedaży (samochody osobowe i dostawcze), z udziałem 5,9% rynku.
Po raz czwarty z rzędu Renault zostało liderem rynku samochodów dostawczych. Model Master od 6 lat jest najchętniej kupowanym pojazdem dostawczym do 3,5 t (10 111 zarejestrowanych aut, co daje 26,3% udziału w rynku).
W segmencie średnich furgonów Renault Trafic utrzymał 2. miejsce, a model Express zajął 2. miejsce w segmencie furgonetek. Renault Trafic Passenger zostało liderem sprzedaży w segmencie minibus z wynikiem 3150 zarejestrowanych samochodów (co stanowi 30,5% segmentu). Jest to wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2022.
Od 15 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych. Największy udział w sprzedaży zabudów zajmują zabudowy typu skrzynia z plandeką, samochody do przewozu osób z niepełnosprawnością oraz różnego rodzaju zabudowy kontenery (w tym izotermiczne i chłodnicze), skrzynie otwarte i wywrotki.

Fot. Renault Polska

Fot. Renault Polska
„Wyniki za 2023 rok potwierdzają, że przyjęta przez nas strategia działa. Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych E-Tech wzrasta. Cieszymy się jak co roku z sukcesu naszych modeli dostawczych, Master jest niekwestionowanym liderem w swoim segmencie nie tylko na polskim, ale również na europejskim rynku. Nasza sieć dealerska została ponownie uznana za najlepszą w Polsce. Z nadzieją patrzymy na ten rok, w którym czeka nas wiele nowości, m.in. Scenic, Rafale, R5 i Nowy Master” – skomentował Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.
Gama E-Tech
Działania Renault stopniowo, ale konsekwentnie zmierzają do całkowitego przejścia na napędy zeroemisyjne. Koncern planuje osiągnięcie tego celu do roku 2030. Obecnie firma ma w swoim portfolio ofertę zarówno samochodów w 100% elektrycznych, jak i hybrydowych. Renault zajmuje 3. miejsce w Europie na rynku samochodów zelektryfikowanych.
Wyniki sprzedaży w Polsce również pokazują, że rośnie sprzedaż samochodów zelektryfikowanych marki. W ub. roku Renault sprzedało blisko 1800 samochodów hybrydowych. Gama samochodów Renault E-Tech stanowi już 14% w miksie produktowym marki.
Nowości w 2024 roku
W marcu b r. pojawi się elektryczny model Scenic, a następnie nowy Renault Master i zupełnie nowy model Rafale. Pod koniec roku zostaną otwarte już zamówienia na R5.
Re-Factory
W tym roku Renault uruchomi projekt Re-Factory w Polsce, pierwszy raz w Europie realizowany z siecią dealerską. Jest to usługa odnowienia samochodów używanych marki przez zespół specjalnie do tego celu przeszkolonych specjalistów u dealera. Samochody, które po renowacji obejmującej karoserię, mechanikę i wnętrze, przeprowadzonej przez autoryzowany serwis, zostaną przygotowane do odsprzedaży. Pojazdy objęte będą specjalną gwarancją. Pierwszy zakład zostanie uruchomiony w Warszawie, z możliwością rozszerzenia projektu na inne miasta. Renault zakłada, że na początku odnawianych będzie ok. 150-200 samochodów miesięcznie.
Marka Renew
Grupa Renault wprowadza na rynek markę Renew – program dedykowany certyfikowanym samochodom używanym wszystkich marek, bez ograniczenia typu napędu. Sieć sprzedaży samochodów używanych obejmie 45 partnerów w Polsce, uruchomiona zostanie dedykowana strona internetowa, a w programie już dzisiaj oferowanych jest ponad 1750 samochodów używanych.
Pod marką Renew Grupa Renault będzie oferowała sprawdzone samochody używane, które poddane zostaną blisko 159 punktom kontroli technicznej. Będą to samochody z gwarancją na 12 lub 24 miesiące, bezpłatną kontrolą auta po roku, ofertą finansowania dla każdego, również dla firm, z Assistance – pomoc drogowa 24/7dni, propozycją odkupu poprzedniego pojazdu od właściciela oraz jazdą próbną. Samochody będą dostępne w ramach programu: Renewgold, Renewstart, Renewelectric, Renewpro, w zależności od rodzaju pojazdu, silnika, wieku i przebiegu.
Nowa aplikacja mobilna – Mobilize share
Renault uruchomi nową usługę wynajmu krótkookresowego poprzez aplikację. Klienci będą mogli zarezerwować i wynająć samochód przez aplikację i oddać w tym samym miejscu. Usługa będzie dostępna 24/7. Zakłada się, że usługa w pierwszym okresie działania będzie obejmowała głównie klientów, którzy pozostawiają swoje auto w serwisie na czas jego serwisowania. W pierwszej fazie projektu dostępnych będzie 500 samochodów z sieci Renault Pro+.