Opis miejsca realizacji
Austria Telfs Niemcy Polska Ukraina – Krzywy Róg, przejazd przez krzywy róg oraz dojazd do dwóch oddalonych od siebie kopalni, przejazd przez centrum miasta oraz zjazd ponad 100 metrów względem otoczenia w celu dostarczenia do miejsca pracy maszyn kopalni czas trwania transportu ponad 2 tygodnie w jedną stronę.
Dokładny opis przewożonego ładunku z podaniem wymiarów, masy oraz innych istotnych właściwości
Liebherr 776 sztuk dwie, 3.9 m wysokość samej maszyny 4.45 m wysokość transportowa, szerokość 3.6 m – waga samej maszyny 67 ton.
Opis specyfiki oraz trudności, z jakimi poradził sobie Uczestnik w trakcie wykonywania usługi
Organizacja zezwoleń oraz pilotażu demontaż i przygotowanie infrastruktury drogowej do transportu.
Inne ważne aspekty, które zdaniem Uczestnika uzasadniają jego zgłoszenie do Konkursu
Konwój dwóch aut, odległość transportowa 3 tys. km, dojazd i rozładunek w Krzywym Rogu na Ukrainie do samego miejsca pracy prawie 50 km ciężkiego terenu po samej kopalni.
Opis miejsca realizacji
Bydgoszcz s10 do a1 w. Kutno wschód, DK 92, Sochaczew – w warszawa zachód – S8- trasa Toruńska – Marki- Obwodnica Radzymin- dw636- Wola Rasztowska- droga powiatowa – Emilianów- 05-205 Klembów
Dokładny opis przewożonego ładunku z podaniem wymiarów, masy oraz innych istotnych właściwości
Dwa zbiorniki naziemne v300m3 fi 3,6m każdy o wymiarach do transportu L=30,5m W=3,64m H=4,3m waga 48000kg, 49 x 370 x 4,60 waga 90t.
Opis specyfiki oraz trudności, z jakimi poradził sobie Uczestnik w trakcie wykonywania usługi
Wyjazd z firmy CGH na ul. Grunwaldzką w Bydgoszczy – wyłożenie drogi euromatami, demontaż ronda tymczasowego w miejscowości Pawłówek, manewr cofania z DK80 na DK10. Dojazd do miejscowości Emilianów, demontaż barier U12a, demontaż latarni i oznakowania pionowego, rozłożenie euromat.
Inne ważne aspekty, które zdaniem Uczestnika uzasadniają jego zgłoszenie do Konkursu
Dwa auta w konwoju.
Opis miejsca realizacji
Załadunek: 33100 Tampere, Finlandia
Rozładunek: 03130 – Spremberg, Niemcy
Transport tak naprawdę rozpoczął się u nas na bazie (Kiełpino k. Kartuz). Użyliśmy promu w relacji Gdynia – Hanko. Armator Finnlines. Po przypłynięciu do Hanko, przeszliśmy badanie techniczne, aby móc otrzymać fińskie zezwolenie. Załadunek w miejscowości Tampere. Po załadunku udaliśmy się na prom w Hanko. Użyliśmy tej samej relacji Hanko – Gdynia. Następnie udaliśmy się na granicę PL/DE Jędrzychowice. Do miejsca rozładunku dojechaliśmy już niemieckimi autostradami. Niestety nie mogliśmy jechać najkrótszą drogą na rozładunek – przejście graniczne PL/DE Olszyna. Droga po polskiej stronie DK18 była w remoncie.
Dokładny opis przewożonego ładunku z podaniem wymiarów, masy oraz innych istotnych właściwości
Ładunek to pojazd szynowy do stabilizacji toru jazdy dla pojazdów szynowych. Optymalne zakotwienie torów w podsypce – to cel tej maszyny.
Wymiary: 17,25m x 3,00m x 4,00m / 63t.
Środek ciężkości znajduje się na środku w osi pionowej jak i poziomej.
Punkty mocowania nie sprawiły kierowcy większych problemów.
Opis specyfiki oraz trudności, z jakimi poradził sobie Uczestnik w trakcie wykonywania usługi
Podczas transportu napotkaliśmy wiele trudności. Jedną z nich to załadunek w Finlandii. Naszym założeniem było wpuścić podwozie maszyny w ramy naczepy. Naczepa to kesselbruck, zatem możliwość poszerzania na boki. Podczas załadunku okazało się, że na powierzchni, która miała opierać się na ramach naczepy są newralgiczne punkty i nie można tego tak podeprzeć. Oczywiście, wcześniej rozmawialiśmy z załadowcą o naszym pomyśle, ale zapewniał nas, że nie ma problemu, aby w ten sposób załadować. Trzeba było natychmiastowo zacząć organizować drewniane podpory/deski o odpowiednich wymiarach, grubościach, żeby podeprzeć maszynę w innych punktach. Była ogromna presja czasowa, gdyż musieliśmy zdążyć na prom wypływający z Hanko. Na szczęście, ekipa załadowcy bardzo sprawnie zorganizowała odpowiednią ilość podpór i po kilku godzinach udało się załadować. Zdjęcie podpór jest załączone do zgłoszenia.
Kolejnym problemem była trasa przez Polskę. Niestety latem jest wiele remontów i na trasie, na której nam najbardziej zależało DK18 niestety nie dało rady przejechać. Całkowite wymiary zestawu to: 37,13 x 3,00 x 4,45 / 112t. Ze względu na długość i szerokość nie udałoby się nam przejechać. Po pertraktacjach z GDDKiA zdecydowaliśmy się na przejście PL/DE Jędrzychowice.
Inne ważne aspekty, które zdaniem Uczestnika uzasadniają jego zgłoszenie do Konkursu
Firma Transdor zawsze spogląda w kierunku ekologii, a zarazem ekonomii i wybiera najlepsze rozwiązania. Tym razem również. Użyliśmy przeprawy promowej na trasie Finlandia – Polska zamiast Finlandia – Estonia, aby sam transport pokonać przy jak najmniejszej przejechanej ilości kilometrów. Transport multimodalny.
Kolejnym aspektem jest hasło TIRy na tory, to tym razem Tory na TIRy 🙂 Bardziej chodzi o to, że żadna z tych gałęzi transportu nie funkcjonowałaby bez siebie. Równowaga w przyrodzie.