Transport powyżej 120 ton masy całkowitej 2024

Jesteś tutaj:

ZGŁOSZONE FIRMY

DB-PRO Sp. z o.o.

Transport olbrzymiej kolumny do produkcji argonu w Płocku

Navigator Borowiccy Sp. k.

Transport dwóch trafostacji na 40 osiach

Sarens Polska Sp. z o.o.

Transport okrętu podwodnego ORP Sokół przez Gdynię

TRANSDOR Dorota Chlechowicz

Transport transfortmatorów na Litwie

DB-PRO Sp. z o.o.

Transport olbrzymiej kolumny do produkcji argonu w Płocku

Transportowaliśmy kolumnę do produkcji argonu dla firmy Orlen. Wymiary ładunku to: 53,20 x 3,95 x 3,73 i masa 63 t. Wymiary transportowe natomiast, to 62,00 x 3,95 x 4,60 m i masa 166 t. Transport odbywał się z Gdańska do Płocka.

Niemożliwe nie istnieje

Otrzymaliśmy od klienta zapytanie „Czy ta olbrzymia kolumna, która była planowana do transportu w trzech częściach, może pojechać w dwóch?”. Oczywiście podjęliśmy się tego wyzwania i po wnikliwej analizie oraz intensywnej pracy naszego zespołu inżynierskiego zaproponowaliśmy, ku zdumieniu producenta, transport kolumny w całości.

Największym wyzwaniem było pogodzenie długości 53,00 m z wysokością 3,73 m. Postanowiliśmy zrobić niekonwencjonalny zestaw 7+7 osi modułowych wraz ze wstawką pomiędzy przedłużającą pokład ładunkowy. Pozwoliło nam to na wypuszczenie najwyższego elementu poza pokład naczepy, dzięki czemu mogliśmy osiągnąć wysokość pozwalającą na przejazd pod wiaduktami.

Dodatkowo zastosowany z obu stron naczepy dyszel – co było kluczowe dla projektu – pozwalał nam w trakcie drogi kilkukrotnie przepinać ciągnik i zmieniać kierunek jazdy, dzięki czemu mogliśmy pokonać newralgiczne miejsca, jakimi były np. ciasne zakręty.

Ze względu na olbrzymie wymiary zestawu tj. 62,00 x 3,95 x 4,60 m i jego ciężar 166 t, konieczna była przebudowa 3 rond na trasie, aby można było przez nie przejechać dosłownie na wprost. Dzięki temu, uniknęliśmy licznego demontażu latarni, sygnalizatorów świetlnych i znaków.

Z uwagi na masę całkowitą niezbędne też było przygotowanie 49 ekspertyz obiektów mostowych. Dodatkowo, aby dojechać do miejsca docelowego na teren budowy, musieliśmy wyłożyć 200 płyt kompozytowych osłaniających tereny zielone.

Oprócz samego transportu drogowego w naszej gestii był również przeładunek ze statku, gdzie do odwozu w drugą linię użyliśmy osi SPMT, a do rozładunku dwóch 45-tonowych Kalmarów.

Podsumowując

Cała operacja od pierwszego zapytania do momentu realizacji trwała 9 miesięcy – 9 miesięcy intensywnej pracy naszego zespołu projektowego. Sam transport dotarł bezpiecznie i na czas do celu w Płocku w dwie noce.

Warto podkreślić jeszcze, że:

-> w pełni współpracowaliśmy z klientem już na etapie projektowania kolumny (pod kątem optymalnego obrócenia, przystosowania podpór itp.);

-> jako jedyni w Polsce podjęliśmy się wyceny tego ładunku w całości;

-> do transportu i przeładunków przygotowaliśmy pełną dokumentację wraz z przeliczeniami mocowania, momentów zginających, momentów wywracających itp.

Navigator Borowiccy Sp. k.

Transport dwóch trafostacji na 40 osiach

Transportowanym przez nas ładunkiem były 2 trafostacje o jednostkowych wymiarach 7,80 x 4,50 x 4,80 m i masie 196 t. Transport zrealizowaliśmy pod koniec 2023 r. z Portu Constanta w Rumunii do Ukrainy. Łącznie trasa miała ponad 1000 km.

Trafostacje zostały przewiezione w jednym czasie przy użyciu własnych 40 osi THP marki Goldhofer. Całkowite wymiary transportowe wyniosły 42,00 x 4,50 x 5,80 m i ciężar całkowity 278 t.

Podczas trasy, która mierzyła ponad 1000 km napotkaliśmy na szereg utrudnień. Niezbędne było zatem podnoszenie trakcji w kilku newralgicznych miejscach, równanie drogi płytami drogowymi, użycie pchacza przy wzniesieniach.

Sarens Polska Sp. z o.o.

Transport okrętu podwodnego ORP Sokół przez Gdynię

Naszym specjalnym ładunkiem w 2023 r. był Okręt Podwodny ORP Sokół. Obiekt o wymiarach masa 380 t, długość 45 m, szerokość na czas transportu 8 m i wysokość 5 m został umieszczony na specjalnej ramie transportowej. Transportowaliśmy go z Nabrzeża Pomorskiego do Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni.

Transport okrętu wymagał od operatorów platform SPMT ogromnej precyzji. Nasi pracownicy codziennie wykonują podobne zadania w stoczniach zlokalizowanych w okolicach Gdańska i Gdyni. Przewozimy kilkanaście kadłubów różnych jednostek miesięcznie. Natomiast nigdy do tej pory nie robiliśmy tego w środku miasta.

Pierwszym wyzwaniem było techniczne przygotowanie środków transportu jakimi są samojezdne platformy transportowe SPMT. Do transportu ORP Sokół użyliśmy łącznie 32 osi modułów SPMT firmy KAMAG.

Pomimo relatywnie niedużego odcinka transportu lądowego, trasa była bardzo wymagająca pod względem ilości miejsca do manewrowania. Nasi operatorzy wykazali się ogromnym doświadczeniem i umiejętnościami w trakcie realizacji tego transportu.

Kolejnym wyzwaniem było uzyskanie zgód i skoordynowanie wyłączeń ruchu oraz zabezpieczenie trasy przejazdu – a jak nie trudno się domyślić, transport był ogromną atrakcją dla lokalnej społeczności. Tak duża ilość osób postronnych w okolicy trasy przejazdu wymagała od nas ogromnej uwagi i pilnowania, aby transport odbył się bez zakłóceń.

Cieszy nas, że zrealizowaliśmy ten transport – ładunek z niesamowitą wartością historyczną. Sam proces transportu był skomplikowany od samego początku.

TRANSDOR Dorota Chlechowicz

Transport transfortmatorów na Litwie

Ładunkiem były 3 transformatory o wymiarach 6,5 x 3,3 x 3,3 m (masa 70 t); 7,7 x 3,3 x 4,7 m (masa 114 t); 8,9 x 3,0 x4,0 (masa 95,7 t). Załadunek odbył się w porcie Kłajpeda na Litwie, a rozładunek w litewskim mieście Kielmy. Trasa przejazdu – ze względu na wysokość transportową – prowadziła jak na załączonej mapce.

Wysokość całkowita po załadowaniu wyniosła 5,5 m, a masa całkowita 164 t. Dokładny objazd trasy pozwolił wyznaczyć trasę niewymagającą demontażu infrastruktury, co pozwoliło nam zoptymalizować koszty. Wykonano również ekspertyzy mostowe.

Niesprzyjające warunki atmosferyczne z racji pory roku wykonywania transportu (grudzień) wymagały zarówno od kierowcy jak i ekipy pilotażowej pełnego skupienia i koordynacji.

Aby uzyskać jak najmniejszą długość całkowitą nie przekraczając nacisków na pojedynczą oś, zastosowano specjalistyczną modułową naczepę w konfiguracji platforma 12 osi.