SCANIA

Jesteś tutaj:

Fot. Scania

Ciągniki siodłowe Scania przeznaczone dla transportu ponadnormatywnego bazują na modułowych podzespołach. Dla profesjonalistów w segmencie transportu ciężkiego na całym świecie oznacza to nie tylko znacznie niższy koszt samej inwestycji, ale także znaczne oszczędności na kosztach obsługi technicznej i napraw oraz korzyści pod względem dyspozycyjności. Osiągi pojazdu mogą być dostosowywane do różnorodnych wymagań, zaś wszystkie usługi serwisowe mogą być realizowane za pośrednictwem sieci serwisowej Scania.

Scania oferuje efektywne, w pełni mechaniczne skrzynie biegów – bez przekładni hydrokinetycznej – pozwalające na tworzenie zestawów drogowych o masie całkowitej do 250 ton. Rozwiązanie to zapewnia wysoką sprawność układu napędowego i doskonałą ekonomikę paliwową, nawet w najtrudniejszych warunkach.

ROZWIĄZANIA STANDARDOWE

Odpowiedzią na wymagania i ograniczenia współczesnego transportu są wytrzymałe podzespoły i wysokiej jakości rozwiązania techniczne.

Fot. Scania

Z roku na rok transportuje się coraz więcej ładunków wielkogabarytowych, ciężkich i niepodzielnych. Jednocześnie zmieniają się wymagania dla tego typu transportu, wynikające z przepisów i warunków ruchu drogowego. Wprowadzane są obostrzenia, takie jak np. konieczność jazdy tylko nocą i tylko po głównych drogach, by nie utrudniać jazdy innym uczestnikom ruchu.

Ograniczenie, jakim jest konieczność pokonywania długich dystansów w limitowanym czasie, narzuca nowe wymagania dotyczące wysokiej dynamiki jazdy – oprócz oczywistych: siły napędowej i przyczepności przy małych prędkościach. Ciągniki siodłowe Scania dla transportu ponadnormatywnego spełniają te same rygorystyczne standardy, jak wszystkie inne samochody ciężarowe Scania, dzięki zastosowaniu najwytrzymalszych podzespołów pochodzących z modułowego systemu produktów Scania i wysokiej jakości rozwiązań.

ZUŻYCIE PALIWA

Znane z dużej elastyczności i ekonomiki paliwowej.

Siła napędowa jest warunkowana płynnością przekazywania mocy z silnika na nawierzchnię drogi. Silniki Scania są znane ze swojej elastyczności i doskonałej ekonomiki paliwowej.

Wszystkie jednostki napędowe rozwijają maksymalny moment obrotowy już od 1000 obr/min, co pozwala na skuteczne włączenie sprzęgła przy prędkości obrotowej biegu jałowego i osiągnięcie pełnego sprzęgnięcia silnika z układem przeniesienia napędu praktycznie w chwili rozpoczęcia jazdy. Taki czysto mechaniczny układ napędowy odznacza się wysoką sprawnością i zapewnia oszczędność paliwa.

ODDAWANIE MOCY

Silnik Scania V8: moc bez wysiłku.

W przekazywaniu mocy pośredniczy 12-biegowa skrzynia biegów z nadbiegiem, posiadająca dwa biegi pełzające. „Najwolniejsze” przełożenie ma wartość 13,3:1. Płynnemu przekazywaniu mocy, bez żadnych szarpnięć, sprzyjają również osie napędowe ze zwolnicami w piastach kół.

Największą płynność jazdy zapewnia silnik Scania V8, znany ze swojej doskonałej wydajności. Dwa dodatkowe wtryski pilotujące przypadające na jeden cykl roboczy silnika łagodzą naprężenia w podzespołach układu napędowego. Nadbieg o przełożeniu 0,8:1 pozwala na szybką jazdę z komfortową, niską prędkością obrotową poza godzinami obowiązywania ograniczeń w ruchu lub gdy pozwalają na to warunki drogowe.

DUŻY WYBÓR OPCJI

Modułowy system produktów Scania umożliwia zamawianie pojazdów dla transportu ciężkiego, fabrycznie wyposażonych w trzy do pięciu osi, w tym nawet cztery osie napędowe.

Ofertę silników otwierają 13-litrowe rzędowe „szóstki” o mocy maksymalnej do 490 KM i maksymalnym momencie obrotowym do 2550 Nm, a zamyka potężny 16,4-litrowy Scania V8, rozwijający 730 KM i 3500 Nm. Dostępne są silniki spełniające normy emisji spalin Euro 6/5/4/3 i EEV, a także normy japońskie. Wszystkie bazują na wspólnej platformie technologicznej, co ułatwia serwis i dostawy części.

Mechaniczne skrzynie biegów o dużej sprawności

Scania oferuje efektywne, w pełni mechaniczne skrzynie biegów – bez przekładni hydrokinetycznej – pozwalające na tworzenie zestawów drogowych o masie całkowitej do 250 ton. Rozwiązanie to zapewnia wysoką sprawność układu napędowego i doskonałą ekonomikę paliwową, nawet w najtrudniejszych warunkach. Wersja 12+2-biegowa posiada dwa biegi pełzające i nadbieg. Dzięki temu umożliwia łatwe ruszanie z miejsca i jednocześnie jazdę z niską prędkością obrotową silnika. Precyzyjne sterowanie automatycznym sprzęgłem zapewnia płynne rozpoczynanie jazdy przy minimalnym poślizgu. Zmiana biegów odbywa się automatycznie, z możliwością przejścia na sterowanie ręczne w dowolnej chwili. Specjalny tryb manewrowy pozwala kierować pojazdem z milimetrową dokładnością przy małej prędkości. W opcji jest dostępna skrzynia biegów sprzężona z przekładnią hydrokinetyczną.

//www.youtube.com/embed/QViZRWR6ovo

Komfort i bezpieczeństwo

Kabiny Scania są oferowane w wielu wariantach, dzięki czemu zawsze znajdziesz kabinę najlepszą dla kierowcy i załogi. Kierowcy wysoko sobie cenią własności trakcyjne i przewidywalność reakcji pojazdu, a także najwyższy poziom ergonomii i komfortu. Obowiązkowym wyposażeniem przy wyborze silnika V8 jest wysoko mocowana kabina serii R. W przypadku zastosowania silnika 6-cylindrowego można wybrać także kabinę serii G. Ciągniki siodłowe dla transportu ciężkiego są często wyposażane w wysoką kabinę sypialną, taką jak Scania Topline, z powodu zarówno komfortu, jak i dostępu do wspornika za kabiną. Oferta obejmuje także niższe i krótsze kabiny, takie jak np. kabina z płaskim dachem, pozostawiająca maksimum przestrzeni dla żurawia.