Pilotaż i obsługa transportu ponadgabarytowego 2022

Jesteś tutaj:

P.H.U. Tomax Tomasz Krawczyk

FOTORELACJA

Opis miejsca realizacji

Transport przebiegał na trasie od Granicy SK/PL w Barwinku do Granicy PL/UA w Korczowej. Drogami: DK19 – Rzeszów łącznikiem do S19 następnie A4 do Granicy Państwa.

Dokładny opis przewożonego ładunku z podaniem wymiarów, masy oraz innych istotnych właściwości

Ładunkiem były dwa pierścienie bieżni suszarni do drewna o średnicy 8,5m i wadze 36t/szt. Ze względu na technikę wykonania a także na zastosowanie pierścienie nie mogły zostać podzielone i przewiezione w częściach.

Opis specyfiki oraz trudności, z jakimi poradził sobie Uczestnik w trakcie wykonywania usługi

Specyfika ładunku o szerokości 8,5m to przede wszystkim ilość miejsca jakie zajmuje taki ładunek na drodze jak i również droga którą transport jest wykonywany.

Trasa wiodła w przeważającej mierze droga krajową która sama w sobie ma szerokość naszego ładunku więc transport potrzebował całej szerokości jezdni, nie było mowy o autach stojących tylko częściowo na poboczu itp. Droga musiała zostać odpowiednio przygotowana (zmiana sposobu stałego montażu znaków na demontowalny, demontaż barierek ochronnych przy przejściach dla pieszych, demontaż znaków centralnych na wysepkach dla pieszych) aby wszystkie elementy które znajdowały się zostały usunięte na czas przejazdu. Oczywiście po przejeździe zgodnie z wytycznymi GDDKiA wszystko musiało wrócić na swoje miejsce.

Oprócz naszej pracy włożonej w przejazd takiego transportu ważnym elementem była „współpraca” pozostałych uczestników ruchu i dostosowanie się do poleceń pilotów.

Z racji iż w niektórych momentach droga jest kręta musieliśmy odpowiednio wcześniej zamykać dane odcinki drogi aby transport mógł wykorzystać całą dostępną szerokość jezdni.

Granica PL/UA wiąże się również z wjazdem zestawu na terminal celny co w tym przypadku musiało odbyć się droga która jest przedłużeniem autostrady A4 i na co dzień jest zamknięta dla ruchu a także odgrodzona bramami o szerokości 8,00m, gdzie musieliśmy dostać zgodę na ich demontaż łącznie z przęsłami. Wymagało to wielu spotkań z przedstawicielami Straży Granicznej i KAS aby otrzymać zgodę w drodze wyjątku. W spotkaniu brały udział strony PL i UA gdyż transport nie mógł zostać za bramkami po stronie UA z powodu braku miejsca. Stąd też konieczna była nasza koordynacja z ukraińską policją i pilotami.

Inne ważne aspekty, które zdaniem Uczestnika uzasadniają jego zgłoszenie do Konkursu

Przy szerokości 8,5m każdy aspekt jest ważny ale główną rolę odgrywają często te których nie widać gołym okiem.

Komunikacja z pilotami SK oraz UA = znajomość języków obcych aby precyzyjnie przekazywać sobie informacje.

Demontaż znaków – w praktyce proste ale wymaga zgody zarządcy drogi. Konieczne były spotkania z przedstawicielami GDDKiA.

Znaki centralne na wysepkach z oświetleniem – wyciągasz znak a tu kabelki. Samodzielnie nie możemy w nie ingerować. Potrzebna była pomoc zaprzyjaźnionej firmy = spotkania w terenie, synchronizacja czasowa na moment przejazdu

Wykwalifikowani piloci którzy mają świadomość jaki ładunek pilotują oraz czują się odpowiedzialni za swoją pracę.

Znajomość specyfiki przejścia granicznego – należy wiedzieć gdzie i jak się poruszać, do kogo zgłosić. Odprawa celna odbywała się poza terminalem.

Współpraca ze służba drogową/autostradową – ich zadaniem było zamknięcie autostrady A4 na czas wjazdu transportów na A4 z drogi S19. Przy takiej szerokości była to jedyna opcja aby zestawy zajęły odpowiednie miejsca na pasie.

Brak miejsca postojowego dla transportu – na całym odcinku przejazdu. Stąd też było to jedno z najtrudniejszych zadań aby zdążyć w jedną noc na granicę w Korczowej.

Przygotowanie medialne – nagłośnienie transportu w lokalnych mediach aby poinformować o utrudnieniach w ruchu.

Schwerlast Aleksandra Ledwig

FOTORELACJA

Opis miejsca realizacji

Start: GÜG AT | A 3 | Suben
A3 – AS Pocking – B12 – B512 – St2119 – St2118 – St2618 – AS Passau-Süd – A3 – AS Hengersberg – Passauer Str.
– B533 – St2125 – AS Deggendorf-Mitte – AK Deggendorf – A92 – AS B15n – LA7 Essenbacher Straße – B15n – AS
Saalhaupt – A93 – AS Ponholz – St2397 – links auf die Südwestliche Umfahrung von Burglengenfeld – SAD10 – SAD2
– AS Schwandorf-Süd – A93 – AS Mitterteich-Süd – B299 – St2169 – B15 – St2169 – WUN18 – Marktredwitz-Süd – A93
– AS Hof-Süd – B15 – B173 – AS Hof-Nord – A72 – AD Dreieck Bayerisches Vogtland – A9 – AD Potsdam – A10 – AD
Nuthetal – A10 – AK Schönefelder Kreuz – A10 – AD Spreeau – A10 – Dreieck Barnim – A11 – AD Kreuz Uckermark – A20
– AS Neubrandenburg-Nord – L28 – L35 – B109 – B105 – VG5 (Chausseestraße) – Stralsunder Landstraße – Ladebower
Chaussee – Friedrich-von-Hagenow-Straße – Ufering – Nordstraße
Ziel: 17493 Greifswald, Nordstraße 1 {Michael Schmidt Yachtbau GmbH}

Dokładny opis przewożonego ładunku z podaniem wymiarów, masy oraz innych istotnych właściwości

Ładunkiem był kadłub jachtu o parametrach: długość 18m, szerokość 5,95m, wysokość 4m, masa 10,75 t. Ostatecznie zestaw wraz z ładunkiem posiadał 28,61m długości, 5,95m szerokości, 4,3m wysokości i 35t.

Opis specyfiki oraz trudności, z jakimi poradził sobie Uczestnik w trakcie wykonywania usługi

Zlecenie przyjęliśmy 22.04.2021. Po udanych negocjacjach z urzędami zezwolenie otrzymaliśmy 28.05.2021. Transport był planowany na 07.06.2021. Odpowiednio przed tym terminem został zaplanowany cały transport wraz z siedmioma pilotażami policyjnymi i pilotażami BF4 na sześciu odcinkach trasy. W dniu 04.06.2021 policja odmówiła pilotażu ze względu na remonty na trzech odcinkach zaplanowanej trasy. Z naszej strony nastąpiło zawnioskowanie zmiany trasy w zezwoleniu. 08.06.2021 spłynęły ostatnie uzgodnienia i ponownie przeplanowaliśmy policję. Niestety po wykonaniu wszystkich czynności i oczekiwaniu na rozpoczęcie transportu nastąpiła zmiana godziny wyjazdu i proces organizacji służb rozpoczął się od nowa. 09.06.2021 o 1.00 w nocy transport rusza z Suben. Po przejechaniu zaplanowanego odcinka trasy pojawiła się informacja o konieczności zweryfikowania możliwości przejazdu na jednym odcinku trasy zawierającym cztery ronda. Objazd tego odcinka pomyślnie rozstrzygnął możliwość przejazdu i transport był kontynuowany. W trakcie jazdy, w nocy 10.06.2021, okazało się, że niespodziewanie został zamknięty odcinek autostrady A9 i natychmiast musieliśmy reagować. Uzyskanie kontaktu do firmy zabezpieczającej remontowany odcinek, uzgodnienie dalszych przejazdów z policją i po raz kolejny weryfikacja przejezdności odcinka musiała się odbyć błyskawicznie, żeby transport mógł odbyć się płynnie. Niestety to nie był koniec niespodzianek. Policja z Brandenburgii nie podjęła transportu zgodnie z planem z powodu nieoczekiwanego wyjazdu więc kolejny raz musieliśmy przeplanować kolejne pilotaże policyjne. 11.06.2021 po małym nieporozumieniu z policją z Mecklenburg-Vorpommern, która pomyliła parkingi udało się po jednym telefonie naprawić błąd i transport został przez nią podjęty zgodnie ze zgłoszeniem. Transport szczęśliwe zakończył się 12.06.2021 w Greifswald i mimo małych perturbacji mieliśmy tylko 1 dzień opóźnienia.

Inne ważne aspekty, które zdaniem Uczestnika uzasadniają jego zgłoszenie do Konkursu

Organizacja takieg transportu wymaga bardzo dużego wkładu czasu i pracy, skupienia i doświadczenia oraz wszystkich umiejętności jakie się posiada. Mogłoby się wydawać, że może wiązać się z tym duży zarobek, to tak naprawdę jest tutaj więcej satysfakcji, że ten transport udało się dobrze zrealizowac i dojechał on do celu niż rzeczywiste korzyści finansowe. Wartośc jaką niosą ze sobą nabyte doświadczenia i umiejętności to świetna inwestycja na przyszłość.

Trans Maro sp. z o.o

FOTORELACJA

Opis miejsca realizacji

Kukuryki Granica RP – Chałupki Granica RP (Przejazd trwał 14 dni).

Dokładny opis przewożonego ładunku z podaniem wymiarów, masy oraz innych istotnych właściwości

Wagony kolejowe uzbrojone (brak możliwości uszkodzenia).

Opis specyfiki oraz trudności, z jakimi poradził sobie Uczestnik w trakcie wykonywania usługi

Wykładanie blach na skrętach, demontaże oznakowania, podnoszenie i wyłączanie trakcji kolejowej.

Inne ważne aspekty, które zdaniem Uczestnika uzasadniają jego zgłoszenie do Konkursu