Kässbohrer

Jesteś tutaj:

Dzięki ciągłym innowacjom mającym na celu zaspokojenie potrzeb przewoźników działających w branży budowlanej firma Kässbohrer oferuje wytrzymałe pojazdy o długiej żywotności i wysokiej funkcjonalności. Niskopodwoziowe naczepy Kässbohrer z pokładem stałym, rozsuwane, jumbo, z hydraulicznymi mechanizmami skrętu osi, a także naczepy platformowe i wiele innych typów znajdują się wśród 2 marek najchętniej wybieranych przez europejskich klientów działających w ciężkim transporcie budowlanym i nienormatywnym.

Kässbohrer stale rozwija swoją ofertę produktów w zakresie możliwości zmiany długości pokładów ładunkowych, rodzaju kierowania, liczby osi, głównych wymiarów, takich jak długość, szerokość i wysokość platformy, a także rozwiązań dostosowanych do potrzeb klientów użytkujących pojazdy tej marki w ponad 55 krajach. Naczepy niskopodwoziowe, platformowe, a także naczepy z obniżonym pokładem marki Kässbohrer oferują maksymalną elastyczność i dużą ładowność we wszystkich operacjach.

K.SPA M: najniższa, najmocniejsza, rozsuwana

Rozsuwana naczepa platformowa typu heavy-duty Kässbohrer K.SPA M może być wykorzystana do transportu ciężkich, długich, płaskich i/lub balastowych ładunków. Naczepa porusza się na 3 osiach z zawieszeniem pneumatycznym i hamulcami tarczowymi o nośności 9 t każda, ostatnia oś jest samoskrętna. Długość naczepy w stanie złożonym to 13 535 mm, platformę można wydłużyć o 6900 mm. Pokład do załadunku ma wysokość 1040 mm. Elastyczność operacyjną naczepy zwiększa ruchoma platforma ładunkowa.

Podwozie naczepy Kässbohrer K.SPA M 3 wykonane jest ze stali o podwyższonej wytrzymałości klasy S700 MC, a zabezpieczenie elementów stalowych w procesie metalizacji natryskowej zapewnia maksymalną odporność na korozję i perforację.

Niskopodwoziowe naczepy platformowe Kässbohrer K.SPA M w swoim pełnym asortymencie zapewniają elastyczne i bezpieczne rozwiązania transportowe do ciężkich, długich, płaskich i balastowych ładunków dzięki rozsuwanemu, wytrzymałemu i płaskiemu podwoziu, zmiennym kombinacjom pozycjonowania kontenerów i różnym opcjom zabezpieczania ładunku, takim jak panel przedni z certyfikatem Code XL, wytrzymujący obciążenia wzdłużne do 22,5 t.

Kässbohrer K.SPA M (fot. Kässbohrer)

K.SLH 3: naczepa niskopodwoziowa z hydraulicznym układem skrętu

Naczepa niskopodwoziowa Kässbohrer K.SLH 3 zapewnia maksymalną zwrotność nawet na najwęższych zakrętach dzięki 3 osiom ze skrętem hydraulicznym do 42°. Dodatkowo pojazd jest wyposażony w zdalne sterowane skrętem osi o nośności do 12 t, które automatycznie powracają do położenia do jazdy na wprost. Automatyczny układ centralnego smarowania w naczepie K.SLH 3 został zaprojektowany tak, aby zminimalizować koszty utrzymania podczas długotrwałej eksploatacji. Duża liczba punktów smarowania sprawia, że naczepa jest zawsze w jak najlepszym stanie i gotowa do użytku.

Dzięki zróżnicowanym opcjom zabezpieczenia ładunku naczepa K.SLH 3 zapewnia elastyczny i bezpieczny transport ciężkich ładunków i balastów dzięki rozsuwanemu maksymalnie o 6200 mm pokładowi ładunkowemu o długości w stanie złożonym 9300 mm i wysokości 875 mm. Naczepa K.SLH 3 umożliwia również przewożenie 1 lub 2 kontenerów 20-stopowych, a także kontenerów 40-stopowych. Naczepa po pełnym rozsunięciu pozycji rozłożonej ma długość 19 450 mm (13 250 mm w stanie złożonym), dostępne są rozszerzenia boczne 2×300 mm, co zwiększa możliwości przewozowe. Operacje załadunku i rozładunku ułatwia pochylenie części tylnej i warianty ramp najazdowych.
Wytrzymałe podwozie naczepy K.SLH 3 wykonano ze stali klasy S700MC, masa własna pojazdu w wersji podstawowej to 12 000 kg, co zapewnia dużą ładowność. Prowadzi to do oszczędności finansowych, mniejszej emisji gazów cieplarnianych i niższego zużycia paliwa.

Oferowane są zróżnicowane opcje mocowania ładunku z bocznymi i pionowymi kieszeniami na słupki. Naczepę wyposażono w różne konfiguracje pierścieni mocujących, np. 9 par o nośności 13,4 t i 5 par o nośności 8 t. Pozwala to na bezpieczne ustawienie i transport ładunku do miejsca przeznaczenia. Zabezpieczenie elementów stalowych w procesie metalizacji natryskowej pozwoliło firmie Kässbohrer zapewnić najlepszą odporność na korozję – jest to nawet do 20 lat ochrony.

Kässbohrer K.SLH (fot. Kässbohrer)

konieczności uzyskania dodatkowych zezwoleń. Naczepa może być rozsunięta maksymalnie o 5550 mm, jest wyposażona w osie o nośności 12 t ze skrętem hydraulicznym – maksymalny kąt skrętu wynosi 42°, co zapewnia maksymalną zwrotność w najtrudniejszych warunkach drogowych.

W przypadku 3-osiowej naczepy Kässbohrer K.SLL 3 wysokość załadunku wynosi 325 mm. Również ta wersja ma odłączaną łabędzią szyję. Długość pokładu to 7900 mm, nośność sworznia królewskiego do 24 t. Pojazd można rozsunąć maksymalnie o 5400 mm. Naczepa K.SLL 3 jest również wyposażona w 12-tonowe osie hydrauliczne o kącie skrętu do 42°.

Opracowanie Dariusz Piernikarski

Kässbohrer K.SLH (fot. Kässbohrer)