Faymonville – producent rozwiązań do transportu ponadgabarytowego i specjalnego
Faymonville w myśl hasła „Trailers … to the MAX!” ma w ofercie szeroką gamę pojazdów: naczepy niskopodwoziowe (MegaMAX, GigaMAX, VatioMAX), z obniżonym pokładem (MultiMAX) i modułowe (ModulMAX, CombiMAX), naczepy rozciągane (TeleMAX, CargoMAX, TimberMAX), wózki dolly (FlexMAX) i naczepy samozaładowcze – inloadery (FloatMAX, PrefaMAX).
Jeden z pięciu zakładów produkcyjnych Faymonville znajduje się w polskim Goleniowie i jest m. in. głównym zakładem produkcji modeli MAX Trailer.
MegaMAX
Naczepy niskopodwoziowe używane są do transportu maszyn budowlanych, turbin wiatrowych, maszyn rolniczych, części przemysłowych i łodzi. Naczepę MegaMAX charakteryzuje wypinana łabędzia szyja, obniżony pokład i wózek z 1-5 liniami osiowymi.
Dla uzyskania dodatkowej ładowności i optymalnego rozłożenia ciężaru można w razie potrzeby zintegrować 1- lub 2-osiową naczepę samosterowną pomiędzy ciągnikiem, a łabędzią szyją.
GigaMAX
Naczepę niskopodwoziową GigaMAX charakteryzuje to, że jedna lub dwie osie wahliwe są mocno zintegrowane w łabędziej szyi, co zwiększa ładowność w przedniej części pojazdu.
Ten typ pojazdu umożliwia przestrzeganie prawnych ograniczeń wysokościowych mimo dużych obciążeń. Naczepy niskopodwoziowe wielkością dopasowane są do tuneli podziemnych, mostów i linii wysokiego napięcia, dzięki czemu nawet najtrudniejsze misje mogą zakończyć się sukcesem.
VarioMAX
Naczepę niskopodwoziową VarioMAX charakteryzuje zdejmowane podwozie na 1-3 osiach wahliwych pomiędzy łabędzią szyją, a niską platformą. Dzięki solidnej i dobrze przemyślanej konstrukcji rozwiązanie to pozwala zachować idealny stosunek między ładownością, a masą własną dla ciężkich klas tonażu.
VarioMAX Plus
Do zalet niskopodwoziowej naczepy VarioMAX Plus należą jej wysoka ładowność, modułowość oraz łatwa obsługa. VarioMAX Plus, to rozwiązanie zoptymalizowane pod kątem ładowności, odpowiednie do transportowania transformatorów i ciężkich maszyn do budownictwa lądowego, konstrukcji i budowy dróg, a także systemów przenoszenia i kruszenia przy rozbiórkach oraz w recyklingu.
MultiMAX
Naczepa niskopodwoziowa MultiMAX wyposażona w 2 do 10 linii osiowych, z możliwością wydłużenia do 36 m i ładownością do 120 t. Model ten to ekonomiczna i elastyczna odpowiedź na różnorodność i mnogość zadań transportowych od budownictwa, przez transport ciężki, projekty dźwigowe, aż po gospodarkę energetyczną, rolną i leśną.
MultiMAX Plus
Naczepa niskopodwoziowa MultiMAX Plus, to wyposażona w 2 do 4 linii osiowych naczepa semi, z niską platformą ładunkową, z możliwością jednokrotnego rozciągu teleskopowego, o niezwykle lekkiej konstrukcji. MultiMAX Plus wyróżnia się konstrukcją o zoptymalizowanej masie i trwale wysokiej wytrzymałości punktowej.
Wariant z okładziną kratową na całej powierzchni oraz platformą ładunkową podnoszoną i opuszczaną hydraulicznie w celu wjazdu przez łabędzią szyję, to uznany wzorzec w transporcie i technice podnoszenia.
Jej niezwykle lekka konstrukcja powoduje, że MultiMAX Plus jest szczególnie docenioną i wielostronną naczepą niskopodwoziową semi. Niskopodwoziowa MultiMAX Plus nadaje się między innymi do transportu na obszarze UE następujących ładunków: pomosty samojezdne, wózki widłowe, lżejsze maszyny budowlane, kontenery, przedmioty wielkogabarytowe, materiały o dużej długości i masie.
MultiMAX PA-X
Naczepa niskopodwoziowa wyposażona w 5 do 8 linii osiowych z nisko zawieszoną osią wahliwą PA-X, z możliwością jedno lub dwukrotnego rozciągu teleskopowego. Dla uzyskania wyższego zakresu obciążenia użytecznego w serii MultiMAX specjaliści do spraw transportu chętnie sięgają po wersję z niską osią wahliwą. Oprócz typowych zalet tego typu osi – skoku 600 mm i kąta skrętu 60° – wersja ta charakteryzuje się niską wysokością załadunku wynoszącą zaledwie 790 mm.
ModulMAX
ModulMAX to seria łączonych modułów transportowych od 2 do 6 linii osiowych, przeznaczona do transportu po drogach utwardzonych i poza nimi. Pojazdy wyposażone są w podwójne opony 215/75 R17.5“ i dostępne są w podstawowej szerokości 3.000 mm.
Gama naczep ModulMAX ma charakterystykę techniczną, która używana jest w przypadku szerokiej gamy zastosowań do naczep typu G-Modul i S-Modul. Operator może swobodnie wybrać typ modułowy, który najlepiej odpowiada jego wymaganiom.
Sprawdzona technologia osi wahliwej wykorzystywana jest w trzech dostępnych trybach naczep: Trailer Mode, Assist-Propelled Mode i Self-Propelled Mode. Układ sterowania tego typu naczep opiera się na zasadach elektronicznych i mechanicznych.
CombiMAX
CombiMAX, to innowacyjny system pojazdów składający się z modułowych komponentów. Niezależnie od wymagań wynikających z zadania transportowego, dzięki zasadzie CombiMAX można dokonać indywidualnej konfiguracji. W ten sposób możliwe są wszystkie zakresy zastosowań, przykładowo załadunek: maszyn budowlanych dla budowa tuneli i dróg, segmenty wież, generatory i łopaty wirników, elementy stalowe i betonowe, urządzenia przemysłowe jak transformatory, pojazdy szynowe, przedmioty wielkogabarytowe, budowle osadzone na dnie morskim (platformy wiertnicze, instalacje wiatrowe, platformy, rurociągi), statki lub ich części, elementy mostów.
TeleMAX
Naczepa niskopodwoziowa wyposażona w 2 do 6 linii osiowych, z możliwością czterokrotnego wydłużenia do 65 m. Ze względu na wydłużaną powierzchnię ładunkową, naczepa niskopodwoziowa TeleMAX jest przystosowana do transportu szczególnie długich i wielkogabarytowych ładunków. Jej lekka konstrukcja i duża sterowność oraz niewielka wysokość ładunkowa zapewniają optymalną manewrowość przy najwyższym obciążeniu użytkowym.
Naczepa platforma TeleMAX spełnia w ten sposób warunki dla prowadzenia szybkiego i ekonomicznego transportu ładunków o dużej długości lub wielkogabarytowych, jak np. instalacje wiatrowe, konstrukcje budowlane, konstrukcje dachowe, elementy mostów i pozostałe elementy wielkogabarytowe.
CargoMAX
Naczepy niskopodwoziowe CargoMAX wyposażone w 3 do 9 linii osiowych, w zależności od wyposażenia są w stanie przewozić na miejsce przeznaczenia najcięższe elementy i obciążniki dźwigów, pierścienie i nadzwyczaj szerokie konstrukcje.
FlexMAX
Naczepy samosterowne wyposażone w 2 do 5 linii osiowych przeznaczone do transportu samonośnego materiału o dużej długości. Zaprojektowano ją z regulowanym systemem kierowania niezależnie nadążnym względem ciągnika.
TimberMAX
Naczepy do transportu dłużycy i drewna pociętego. Model TimberMAX został optymalizowany pod kątem transportu drewna krótkiego 3 do 5 stosów (drewno 2 m – 6 m) i dłużycy (drewno do 22m) i jest naczepą 2-3 osiową. Podczas załadunku lub manewrów podwozie z obrotnicą zapewnia optymalne bezpieczeństwo pozycji przy zachowaniu wysokiej zwrotności.
FloatMAX
Naczepy samozaładowcze do transportu szkła wyposażone w 3 osie i przemyślane systemy bezpieczeństwa. Ta standardowo metalizowana naczepa siodłowa FloatMAX gwarantuje wysokie bezpieczeństwo ładunku przy transporcie ciężkich i wysokich tafli szklanych.
PrefaMAX
Lekki pionier w transporcie prefabrykowanych elementów. Standardowa metalizowana naczepa PrefaMAX typu inloader to sprawdzone i najbardziej zaawansowane rozwiązanie do transportu prefabrykowanych części i innych specjalnych ładunków. Ładowanie i rozładunek odbywają się szybko i bezpiecznie. Można je wykonać niezależnie od dźwigu lub wózka widłowego, ponieważ PrefaMAX podnosi paletę załadunkową za pomocą podnośnika hydraulicznego lub pneumatycznego. Stabilne zawieszenie osi z mocnymi spawanymi obudowami łożysk oraz belką pełnej długości ze zoptymalizowanym podziałem obciążeń zapewniają solidną konstrukcję.
MAX Trailer
MAX Trailer to marka Faymonville – są to kompletne naczepy niskopodwoziowe specjalistyczne przy zachowaniu tej samej, doskonałej jakości produktu. Naczepy produkowane pod marką MAX Trailer są zestandaryzowane, dostosowane do europejskich przepisów transportowych, o jakości potwierdzonej europejskimi certyfikatami. Głównymi odbiorcami tych modeli są firmy budowlane i transportowe, wykonujące przewozy ładunków, które nie wymagają specjalnych zezwoleń transportowych. Naczepy MAX Trailer produkowane są w goleniowskiej fabryce w Polsce. Aktualnie w swojej ofercie MAX Trailer ma około 20 konfiguracji nowych naczep.
Nasze zalety:
Wysoki poziom innowacji i doskonałej jakości wykonania naszych produktów są zagwarantowane dzięki własnym i nowoczesnym zakładom produkcyjnym oraz zoptymalizowanym procesom produkcyjnym.