W ramach monitorowania sytuacji transportowej związanej z rozprzestrzenianiem się COVID-19 oraz na podstawie informacji przekazanych przez Departament Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Infrastruktury, uprzejmie przekazuję, że od dnia jutrzejszego, tj. 21 marca 2021 roku, Polska będzie uznawana przez rząd niemiecki jako tzw. „obszar o wysokiej zachorowalności” („high incidence area”), co wiąże się z dodatkowymi obostrzeniami w przemieszczaniu się, w tym dla pracowników transportu międzynarodowego.
W załączeniu przekazuję materiał otrzymamy z Ministerstwa Infrastruktury, zawierający pytania i odpowiedzi dotyczące wjazdów do Niemiec z obszarów ryzyka, obszarów o wysokiej zachorowalności i obszarów występowania wariantów wirusa.
Szczegóły dotyczące przepisów obowiązujących na terenie Niemiec dostępne są w załączeniu.
Ponadto od niedzieli 21 marca br. poza Polską, do obszarów „high incidence area” zostanie zakwalifikowany Cypr i Bułgaria.
Jednocześnie Irlandia i Wielka Brytania (w tym Irlandia Północna) od 21 marca 2021 r. nie będą już klasyfikowane przez rząd niemiecki jako obszary występowania wariantów wirusa. Jednocześnie zostaną zakwalifikowane do obszarów „zwykłego” ryzyka.
Poza Irlandią i Wielką Brytanią za obszary „zwykłego” ryzyka zostaną uznane:
– w Chorwacji: Żupania krapińsko-zagorska,
– w Finlandii: region Karelii Południowej,
– w Holandii: część zamorska Curaçao,
– w Norwegii: region Vestfold i Telemark.
Ponadto następujące regiony nie będą już uważane za obszary ryzyka:
– w Finlandii: region Vasa (Ostrobotnia),
– w Portugalii: region Algarve,
– w Hiszpanii: Wspólnota Autonomiczna Galicji.
Ze względu na wysokie wskaźniki zachorowalności nie można wykluczyć, że Włochy i Francja mogą zostać uznane za obszary o wysokiej zachorowalności w następnych tygodniach.