W dniu 09 czerwca 2016 r. odbyło się Walne Zgromadzenie oraz już trzecia otwarta konferencja Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Transportu Nienormatywnego. Głównym tematem konferencji były istotne zmiany prawne. Liczne zmiany dotyczą zarówno transportu nienormatywnego, jak i pilotażu, dźwigów, a także definicji naczep. Na spotkanie przybyło ponad 120 osób z całego kraju.
Już na dwa dni przed konferencją przed podwarszawskim hotelem Lamberton w Ołtarzwie ujrzeć można było przepiękną naczepę firmy Goldhofer. Naczepa wzbudzała ogromne zainteresowanie nie tylko członków OSPTN, ale także licznych gości hotelu położonego w centralnej Polsce. W przeddzień konferencji dołączył do niej nowy ciągnik siodłowy marki Volvo, który niedawno zasilił tabor firmy Pana Michała Hinca – wieloletniego członka OSPTN.
Członkowie OSPTN zebrali się na sali konferencyjnej już o godzinie 9:30, aby wziąć udział w Walnym Zgromadzeniu OSPTN. Po licznych dyskusjach i formalnym zatwierdzeniu roku 2015 w działalności stowarzyszenia rozpoczęła się część otwarta dla wszystkich uczestników spotkania. Po krótkiej przerwie kawowej prelekcje Partnerów rozpoczął Pan Marcin Michalak z firmy Goldhofer, dzięki któremu zebrani goście mieli okazję poznać historię firmy, a także zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi niemieckiego producenta.
Ciągniki siodłowe przystosowane do najcięższego transportu zostały przedstawione przez firmę Volvo w osobie Pana Piotra Wernera. Największe zainteresowanie uczestników wzbudziło rozwiązanie związane z podnoszoną osią napędową dla układów 6×4 i 8×4, a także stosowana przez Volvo skrzynia biegów I-Shift z biegami pełzającymi. Obydwa rozwiązania znacząco wpływają na żywotność ciągnika, a także na znacznie mniejsze zużycia paliwa.
Prezes OSPTN – Łukasz Chwalczuk był autorem kolejnej prelekcji, który dotyczyła tematu przewodniego tegorocznej konferencji. Istotne zmiany w regulacjach prawnych interesują praktycznie wszystkich członków OSPTN. Producenci wzięli czynny udział w dyskusji dotyczącej definicji naczep, a piloci szeroko komentowali przygotowany projekt zmian dotyczących zasad i wyglądu samochodów przeznaczonych do pilotażu. Firmy transportowe skupiły się na pożądanych zmianach w zakresie ich działalności. W związku z rozszerzeniem działalności OSPTN również o sekcję dźwigową – istotnym celem jest wprowadzenie stałych zezwoleń dla dźwigów samojezdnych, co spotkało się z aprobatą obecnych przedstawicieli firm dźwigowych.
Po panelu dyskusyjnym przyszedł czas na uhonorowanie osób wyjątkowo zasłużonych dla OSPTN. Za wieloletnie zaangażowanie i pomoc w działaniach podejmowanych przez stowarzyszenie uhonorowani zostali Pani Halina Beń, Pan Przemysław Panas, Pan Kazimierz Skuratowicz oraz Pan Edward Skorupa. Ten miły akcent zakończył pierwszą część konferencji, a goście udali się na przerwę obiadową.