OSPTN zostało wpisane do Europejskiego Rejestru Przejrzystości

OSPTN zostało wpisane do Europejskiego Rejestru Przejrzystości

OSPTN zostało wpisane do Rejestru Przejrzystości prowadzonego przy Komisji Europejskiej w celu zwiększenia autorytetu oraz wpływu OSPTN na decyzję w UE. Ponieważ decyzje UE mają wpływ na miliony Europejczyków, muszą być podejmowane z możliwie najwyższym poszanowaniem zasady otwartości. Instytucje UE kontaktują się z wieloma grupami i organizacjami reprezentującymi szczególne interesy. Jest to zgodny z prawem i niezbędny element procesu decyzyjnego w celu zagwarantowania, że polityka UE odzwierciedla rzeczywiste potrzeby obywateli. Proces decyzyjny musi być przejrzysty, aby umożliwić odpowiednią kontrolę i zagwarantować, że instytucje Unii ponoszą odpowiedzialność za swoje działania. Parlament Europejski i Komisja Europejska są zobowiązane do otwartości na temat grup i organizacji, z którymi się kontaktują.

Producenci zadowoleni z kompromisu w sprawie regulacji dotyczących emisji spalin dźwigów

Producenci zadowoleni z kompromisu w sprawie regulacji dotyczących emisji spalin dźwigów

Prezentujemy artykuł na temat ostatnich ustaleń dotyczących regulacji emisji spalin dźwigów. Komisja Europejska stwierdziła, że ​​nowe przepisy dotyczące silników w maszynach samojezdnych nieporuszających się po drogach staną się obowiązkowe od 1 stycznia 2019 r. Po głosowaniu końcowym Parlamentu Europejskiem podczas posiedzenia plenarnego w dniu 5 lipca, przewiduje się przyjęcie ustalonego harmonogramu przez Radę Ministrów już w najbliższych tygodniach. Artykuł do pobrania ze strony OSPTN: Engine emissions agreement Sekcja dźwigowa OSPTN

Angielsko-polski słowniczek ECOL już dostępny

Angielsko-polski słowniczek ECOL już dostępny

Dzięki stałej współpracy OSPTN z ESTA prężnie rozwija się również sekcja dźwigowa naszego stowarzyszenia. W czerwcu odbyło się spotkanie przedstawicieli ESTA w Warszawie, podczas którego konsultowali z polskimi firmami oraz organami projekt Europejskiej Licencji Operatora Dźwigów (ECOL). Tym razem mamy przyjemność zaprezentować część efektu prac grupy roboczej ESTA, czyli przewodnik po międzynarodowym, uniwersalnym słownictwie związanym z dźwigami samojezdnymi. Pobierz ECOL – Słowniczek ANG-POL

Spotkanie grupy roboczej sekcji dźwigowej ESTA w Polsce

Spotkanie grupy roboczej sekcji dźwigowej ESTA w Polsce

Na początku tego tygodnia mieliśmy zaszczyt gościć w Polsce członków grupy roboczej sekcji dźwigowej ESTA – Panią Pia Metsola z Finlandii oraz Panów Haydn Steele z Wielkiej Brytanii i Leona Verhagena z Holandii. Celem grupy roboczej jest praca nad ECOL – Europejską Licencją Operatora Żurawi Samojezdnych. W dniu 20 czerwca 2016 r. nasi zagraniczni goście spotkali się w hotelu Novotel Airport w Warszawie z przedstawicielami Urzędu Dozoru Technicznego, Zakładu Doskonalenia Zawodowego oraz firmami Herkules i Sarens. Po kilkugodzinnym spotkaniu i wymianach idei oraz doświadczeń, członkowie ESTA złożyli wizytę w centrali ZDZ, gdzie przyjęci zostali przez Panią Dyrektor – Iwonę Trzcińską. Kolejnego dnia inicjatorzy projektu ECOL dzięki uprzejmości firmy Herkules mieli […]

Ponad 120 osób uczestniczyło w III Konferencji OSPTN

Ponad 120 osób uczestniczyło w III Konferencji OSPTN

W dniu 09 czerwca 2016 r. odbyło się Walne Zgromadzenie oraz już trzecia otwarta konferencja Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Transportu Nienormatywnego. Głównym tematem konferencji były istotne zmiany prawne. Liczne zmiany dotyczą zarówno transportu nienormatywnego, jak i pilotażu, dźwigów, a także definicji naczep. Na spotkanie przybyło ponad 120 osób z całego kraju. Już na dwa dni przed konferencją przed podwarszawskim hotelem Lamberton w Ołtarzwie ujrzeć można było przepiękną naczepę firmy Goldhofer. Naczepa wzbudzała ogromne zainteresowanie nie tylko członków OSPTN, ale także licznych gości hotelu położonego w centralnej Polsce. W przeddzień konferencji dołączył do niej nowy ciągnik siodłowy marki Volvo, który niedawno zasilił tabor firmy Pana Michała Hinca – wieloletniego członka OSPTN. Członkowie […]

Aktywna obecność OSPTN podczas targów Breakbulk Europe 2016

Aktywna obecność OSPTN podczas targów Breakbulk Europe 2016

Targi Breakbulk są wiodącą, międzynarodową platformą biznesową dedykowaną branży przewozów ładunków ponadnormatywnych i ładunków specjalnych (project cargo). Goszczą one rokrocznie międzynarodowych właścicieli ładunków, przewoźników, najważniejsze porty świata oraz firmy oferujące specjalistyczny transport ładunków – poszczególne elementy tworzące kompletną całość łańcucha dostaw w transporcie ładunków nienormatywnych. W jednym z paneli podczas tegorocznych targów udział wzięli polscy przedstawiciele – Łukasz Chwalczuk – Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Transportu Nienormatywnego, a także Pan Karol Zieliński z firmy Van Der Vlist oraz Pan Andrzej Bułka z firmy Fracht FWO. Tematem debaty był problemy transportu nienormatywnego oraz rozwiązania dla rynku europejskiego. Tegoroczna 11 edycja zgromadziła 370 wystawców oraz ponad 8 000 profesjonalnych zwiedzających z całego świata. […]

Zagrożenia podczas robót drogowych w Holandii

Zagrożenia podczas robót drogowych w Holandii

Szanowni Państwo, przekazujemy informację, jaką za pośrednictwem Pana Rafała Ledwiga z firmy Schwerlast A.L. oraz stowarzyszenia ESTA otrzymaliśmy od holenderskiego departamentu transportu nienormatywnego: Drodzy Przewoźnicy, Otrzymaliśmy ostatnio alarmujące raporty od wykonawcy robót drogowych. Podczas robót drogowych na autostradzie A73, wiele transportów nienormatywnych zignorowało znaki drogowe, przewracając słupki ostrzegawcze. Jeden z nich wytrącił nawet słupek z rąk pracownika budowlanego. Ograniczenia szerokości zostały wyraźnie oznaczone na drodze i dodatkowo były pokazywane na cyfrowym Mapie Robót Drogowych. Zainteresowani przewoźnicy powinni zdawać sobie sprawę z tych ograniczeń. Naruszenia zostały zgłoszone przez wykonawcę na policję, ponieważ dane pojazdów i numery rejestracyjne zostały zapisane. Policja skontaktuje się z firmami odpowiedzialnymi za naruszenia. W nadchodzącym okresie, przestrzeganie ograniczeń będą ściśle monitorowane. Wszelkie naruszenia […]

Nowe wytyczne dla dźwigów samojezdnych w celu zwiększenia bezpieczeństwa

Nowe wytyczne dla dźwigów samojezdnych w celu zwiększenia bezpieczeństwa

Trzy nowe wytyczne dla bezpieczeństwa korzystania z dźwigów samojezdnych zostaną opublikowane, po tym jak ostateczne projekty zostały zatwierdzone na corocznym spotkaniu International Crane Stakeholder Assembly w kwietniu tego roku. Wszystkie trzy dokumenty traktują o różnych kwestiach bezpieczeństwa i stanowią podsumowanie dwuletnich szczegółowych prac i dyskusji z udziałem ekspertów z całego świata. Efektem prac są następujące dokumenty: ICSA Dokument 001 (2nd Edition): „Pozostawienie dźwigu bez nadzoru (częściowo) w trybie pracy” Wytyczne ICSA Paper 002: „Podnoszenia ładunku kilkoma dźwigami (żurawie lub podnoszenia tandemem) Wytyczne ICSA Paper 003: „Podnoszenie osób przez żurawie przenośne”. Spotkanie, które odbyło się w Monachium podczas targów Bauma zgromadziło 19 uczestników z 8 krajów reprezentujących użytkowników z branży i producentów z całego świata. Zostało poprowadzone […]

ESTA dąży do możliwości samodzielnego wydawania zezwoleń w Europie

ESTA dąży do możliwości samodzielnego wydawania zezwoleń w Europie

Nasze stowarzyszenie jako członek ESTA bierze udział w licznych pracach dotyczących harmonizacji regulacji prawnych związanych z transportem nienormatywnym w całej Europie. ESTA jest w stałym kontakcie również ze Stowarzyszeniem Transportu Nienormatywnego w USA. Międzynarodowy kontakt pozwala na czerpanie doświadczeń i poznawanie już sprawdzonych rozwiązań. Auto-permitting, czyli samodzielne wydawanie zezwoleń działa już skutecznie w Stanach Zjednoczonych i jest to rozwiązanie, które z pewnością byłoby warte wprowadzenia również w Europie. Zachęcamy do lektury artykułu na ten temat (język angielski):