Dobre wieści dla pomp do betonu – 34 tony DMC i więcej swobody w naciskach osi

W październiku 2019 roku OSPTN reprezentowało nie tylko przewoźników, ale przede wszystkich przedstawicieli pomp do betonu. To nasi członkowie wspierali Ministra Infrastruktury wiedzą i doświadczeniem w trakcie konsultacji publicznych zmiany rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów.
Mamy dobre wieści – Ministerstwo zaakceptowało wszystkie nasze postulaty :)

Już w najbliższym czasie nowa treść rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów brzmieć będzie:

I. 4 osiowe pompy będą mogły mieć 34 tony DMC ponieważ w pełni zaakceptowano następującą treść:

„samochodu ciężarowego o podrodzaju wywrotka, samochodu ciężarowego o podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu, z zabudową wymienną o podrodzaju wywrotka albo podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka albo betoniarka z pompą do betonu oraz samochodu specjalnego z przeznaczeniem pompa do betonu, mającego cztery osie, używanego w ruchu krajowym – 34 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze lub koła pojedyncze wyposażone w szerokie opony (typu „Super Single”) i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony.”

II. Dla wszystkich pojazdów (ciągniki siodłowe, naczepy, żurawie samochodowe oraz pompy do betonu) mam dobrą wiadomość- usunięto treści § 5 ust. 2 dzięki czemu naciski osi w grupie osi nie będą musiały być równomierne :). Liczne problemy z jakimi się borykaliście – głównie na przejściach granicznych, odejdą do lamusa. W końcu będzie można w pełni korzystać z pojazdów 6×2, 6×4, 8×2, 8×4 a nawet większych.

Dziękujemy serdecznie za aktywność i wsparcie.

About Administrator